סדנת כתיבה: מחקר STS למתקדמים
סדנת כתיבה: מחקר STS למתקדמים
נח עפרון | מדע טכנולוגיה וחברה
Writing Workshop: Advanced STS Research | 278597-01
סוג הקורס: | סמינריון |
היקף נ"ז: | 4 |
שנת לימודים: | תשפ״ו |
סמסטר: | שנתי |
יום ושעה | א 14:00-16:00 |
שעת קבלה: | ___ |
מייל מרצה: | |
קישור לאתר למדה: | ___ |
תיאור הקורס ומטרות למידה
תקציר הקורס
סמינר זה נועד להעניק תמיכה מעשית וממוקדת לסטודנטים לדוקטורט בשלבים שונים של תכנון וכתיבת התזה או העבודה הדוקטורטית שלהם. עבור הסטודנטים שעובדים על הצעות המחקר שלהם, הקורס שואף להנחות אותם שלב אחר שלב, כדי שיוכלו לסיים הצעה מוצקה, מחושבת ומעוצבת היטב בתוך סמסטר אחד. עבור אלו שכבר החלו בכתיבת הדיסרטציה, המטרה היא לסייע להם להתקדם בקצב יציב על ידי כתיבת לפחות פרק אחד בכל סמסטר.
ליבת הסמינר היא פורום כתיבה שיתופי שבו עבודות כל הסטודנטים משתפות, נבדקות ונידונות. המשוב המיידי שמתקבל מחברי הקבוצה ומהמרצים נועד להבהיר רעיונות, לשפר את הכתיבה ולהתמודד עם אתגרים כשהם מתעוררים. בעבודה משותפת, הסטודנטים יכולים לפתור בעיות נפוצות ולקבל נקודות מבט חדשות.
מעבר לליבת העבודה המשותפת, הסמינר מציג לסטודנטים את המדריכים הטובים ביותר—ספרים ומאמרים—על כתיבה לדוקטורט. משאבים אלה עוסקים בנושאים מרכזיים כמו בחירת מסגרת תיאורטית, בחירת שיטות מחקר מתאימות, ארגון וייעול המחקר, שימוש בארכיונים או ראיונות כשמתאים, וזיהוי מקרים מתאימים למחקר. השילוב בין המשוב המקצועי של הקבוצה להנחייה המומחית מאפשר לסטודנטים לפתח פרויקטים קוהרנטיים, ממוקדים ומבוססי שיטות מחקר תקפות.
בסופו של דבר, הסמינר מטפח קהילה תומכת של חוקרים המחויבים להתקדמות מעשית, למשוב הדדי ולבהירות אינטלקטואלית.
מטרות/תוצרי הלמידה
ידע:
בקורס זה הסטודנטים ירכשו ידע מעמיק במרכיבי הצעת המחקר והדיסרטציה, כולל הבנה של תהליכי תכנון המחקר, בחירת מסגרת תיאורטית מתאימה, שיטות מחקר שונות, ושימוש בכלים מחקריים כמו ארכיונים, ראיונות ומקרי מבחן. בנוסף, הסטודנטים ייחשפו למקורות המובילים בתחום כתיבת הדוקטורט ולדרכים לארגון מחקר מסודר ויעיל.
מיומנויות:
הקורס יפתח אצל הסטודנטים מיומנויות כתיבה אקדמית מעשית, הכוללות ניסוח ברור וממוקד של הצעת מחקר ושל פרקי הדיסרטציה, קבלת ויישום משוב בונה, ושיפור יכולת ניתוח וביקורת עצמית. הסטודנטים ילמדו לעבוד בקבוצה בצורה שיתופית ולהתמודד עם אתגרים מחקריים וארגוניים בזמן אמת, כדי להתקדם בצורה שיטתית ויציבה בתהליך הדוקטורט.
מטרות כלליות:
המטרה העיקרית של הקורס היא לסייע לסטודנטים להפיק מחקר איכותי ומוצלח, במהירות וביעילות המרביים, תוך הקטנת המאמץ והקושי הכרוכים בתהליך. הקורס מתמקד במניעת כשלים נפוצים וטעויות שמאיטות או אף מעכבות משמעותית את ההתקדמות במחקר הדוקטורט. בכך, הוא שואף להעניק לסטודנטים מסגרת תומכת וברורה שתסייע להם להשלים את עבודתם בהצלחה ובזמן סביר.
תכנון מהלך השיעורים (כולל למידה פעילה):
החל בשבוע השני, יוקדשו שני שלישים מכל מפגש לניתוח מעמיק של הטקסטים שיוגשו על ידי הסטודנטיות והסטודנטים, תוך מתן משוב, זיהוי בעיות והצעת דרכי שיפור. השליש הנותר יוקדש לדיון בטקסטים התיאורטיים המופיעים ברשימה שלהלן, בצירוף מראי מקום מלאים בביבליוגרפיה. (הסדר של השימוש בספרות העזר עשוי להשתנות לאור הצרכים המיידיים של הסטודנטים-חוקרים.)
מס' השיעור | נושא השיעור | למידה פעילה | קריאה/ | הערכה תהליכית/מעצבת |
1 | מבוא |
| ||
2 | כתיבת הצעת מחקר | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Locke, Spirduso, & Silverman – Proposals That Work | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
3 | הנחיות ללימודים מתקדמים וכתיבת דיסרטציה | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Lovitts – Making the Implicit Explicit | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
4 | תכנון מחקר ומתודולוגיה | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | R Creswell & Poth – Qualitative Inquiry and Research Design | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
5 | תיאוריה מעוגנת ומתודולוגיות מבוססות-מקרה | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Charmaz – Constructing Grounded Theory | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
6 | תיאוריה חברתית והוריסטיקות מחקריות | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Swedberg – The Art of Social Theory | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
7 | תהליכי כתיבה ופרודוקטיביות אקדמית | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Becker – Writing for Social Scientists | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
8 | סגנון וקול אקדמי | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Hayot – The Elements of Academic Style | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
9 | סקירת ספרות | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Boote & Beile – “Scholars Before Researchers” | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
10 | ציטוטים ופורמט ביבליוגרפי | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Turabian – A Manual for Writers | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
11 | נרטיב וסיפור במחקר איכותני | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Herman (ed.) – The Cambridge Companion to Narrative | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
12 | טקסטים מכוננים במחקר איכותני | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Mason – Qualitative Researching | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
13 | פרדיגמות ביקורתיות ויסודות פילוסופיים של מחקר | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Lincoln, Lynham, & Guba – Paradigmatic Controversies | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
14 | תיאוריות פמיניסטיות, אינטרסקציונליות וביקורתיות | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Davies – Feminist Inquiry | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
| גישות ילידיות ופוסט-קולוניאליות | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Windchief et al. – Indigenous Methodologies | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
| תיאוריות פוסט-סטרוקטורליות ופוסט-הומניות | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Kuntz – Poststructural Engagements | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
ראיונות ותצפיות בשדה | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Roulston – Inside Lives of Research Interviews | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר | |
אתנוגרפיה ואוטואתנוגרפיה | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Giardina & Donnelly – Ethnographic Futures | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר | |
שיטות ניתוח איכותניות | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Clarke et al. – Situational Analysis | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר | |
מחקר מבוסס-אמנויות ופרפורמנס | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Saldaña – Performance Shapes | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר | |
מחקר, אקדמיה, ופרסום מעורבים ציבורית א׳ | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Greenhalgh & Aikins – Public Health Case Studies | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר | |
מחקר, אקדמיה, ופרסום מעורבים ציבורית ב׳ | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר | ||
התנזרות מטכנולוגיה והאפשרות של מישור טכנולוגי | דיון על טקסטים של סטודנטים, פלוס על ספרות העזר | Germano – From Dissertation to Book | מצגת של כתיבה מקורית + מצגת של ספרות העזר |
ציון סופי
תיאור התוצר | משקל בציון הסופי |
כתיבה שותפת | 50% מהציון הסופי |
היזון-חוזר לטקסים של סטודטנים אחרים | 20% מהציון הסופי |
מצגות של ספרות העזר | 20% מהציון הסופי |
השתתפות בכיתה | 10% מהציון הסופי |
דרישות הקורס
במהלך השנה יגישו הסטודנטים מדי שבועות תגובות על החומרים (מאמרים, פודקסטים סרטונים) של אותו השבוע. כמו כן יגישו הסטודנטים במהלך השנה 3 מטלות כתיבה רפלקטיביות על נושאים הקשורים בטכנואופטימיזם וטכנופסימיזם.
בסיום הקורס יגישו הסטודנטים עבודה באורך של 3000-5000 מילה העוסקת בניתוח ביקורתי של מופעים היסטוריים, תרבותיים או עכשוויים של טכנואופטימיזם וטכנופסימיזם, תוך שימוש בתיאוריות ובמושגים שנלמדו בקורס. הסטודנטים יבחרו מקרה מבחן – המצאה טכנולוגית, מגמה חברתית, תקופה היסטורית או דיון ציבורי עכשווי – ויבחנו כיצד הוא משקף גישות טכנואופטימיות וטכנופסימיות. העבודה תתייחס לשאלות כגון: כיצד התעצבה השיח האופטימי או הפסימי סביב הטכנולוגיה הנבחרת? אילו פרספקטיבות פילוסופיות וחברתיות עמדו מאחורי תחזיות אלה? כיצד ההיסטוריה שפטה את התחזיות הטכנואופטימיות או הטכנופסימיות? כיצד יכולות גישות ביקורתיות להאיר צורות חשיבה אלטרנטיביות או להציע מסגרות פרשניות אלטרנטיביות.
דרישות קדם
סטודנטים חייבים להיות בשלים ומוכנים להתחיל לעסוק באופן מאומץ במחקר הגדול שלהם (לפחות מוכנים לכתוב הצעת מחקר)
ביבליוגרפיה: תכנים לקריאה, צפיה והאזנה (רצוי עדכני)
Abbott, Andrew. Methods of Discovery: Heuristics for the Social Sciences. New York: W.W. Norton, 2004.
Alexander, Bryant Keith. “Queer/Quare Theory: Worldmaking and Methodologies (Revisited).” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 167–208. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Allen, Mitchell. “Publishing and Reviewing Qualitative Research.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 617–632. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Becker, Howard S. Writing for Social Scientists: How to Start and Finish Your Thesis, Book, or Article. 2nd ed. Chicago: University of Chicago Press, 2007.
Belcher, Wendy Laura. Writing Your Journal Article in Twelve Weeks: A Guide to Academic Publishing Success. 2nd ed. Chicago: University of Chicago Press, 2019.
Berghmans, Katherine, Gert Rijlaarsdam, and Ellen Van den Branden. “Improving Academic Texts Through Revision: A Literature Review of Revision Practices in Writing Instruction.” Research in the Teaching of English 53, no. 3 (2019): 251–277.
Boote, David N., and Penny Beile. “Scholars Before Researchers: On the Centrality of the Dissertation Literature Review in Research Preparation.” Educational Researcher 34, no. 6 (2005): 3–15.
Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams. The Craft of Research. 4th ed. Chicago: University of Chicago Press, 2016.
Bratich, Jack. “Observation in a Surveilled World.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 333–350. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Braun, Virginia, and Victoria Clarke. “Thematic Analysis.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 385–402. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Cannella, Gaile S., and Yvonna S. Lincoln. “Ethics, Research Regulations, and Critical Qualitative Science.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 61–74. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Charmaz, Kathy. Constructing Grounded Theory. 2nd ed. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2014.
Chawla, Devika. “Postcolonial and Decolonized Knowing: Speaking ‘Nearby’—A Letter to Rekha.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 259–272. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Cheek, Julianne. “Academic Survival: Qualitative Researchers in the Neoliberal Academy.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 599–616. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Clarke, Adele E., Carrie Friese, and Rachel Washburn. “Critical Situational Analysis After the Interpretive Turn.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 369–384. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Creswell, John W., and Cheryl N. Poth. Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. 4th ed. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2017.
Davies, Bronwyn. “Feminist Inquiry.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 123–136. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Denzin, Norman K. “The Elephant in the Living Room, or Extending the Conversation About the Politics of Evidence, Part 2.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 549–566. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Denzin, Norman K., and Yvonna S. Lincoln, eds. The SAGE Handbook of Qualitative Research. 5th ed. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2018.
Denzin, Norman K., Yvonna S. Lincoln, Michael D. Giardina, and Gaile S. Cannella. “Introduction: The Discipline and Practice of Qualitative Research.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 1–28. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
———. “The Future of Qualitative Research.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 647–660. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Donnor, Jamel K., and Gloria Ladson-Billings. “Critical Race Theory and the Postracial Imaginary.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 137–152. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Eco, Umberto. How to Write a Thesis. Translated by Caterina Mongiat Farina and Geoff Farina. Cambridge, MA: MIT Press, 2015.
Erickson, Frederick. “A History of Qualitative Inquiry in Social and Educational Research.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 33–60. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Germano, William. From Dissertation to Book. 2nd ed. Chicago: University of Chicago Press, 2013.
Giardina, Michael D., and Michele K. Donnelly. “Ethnographic Futures: Embodied, Diffractive, and Decolonizing Approaches.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 351–368. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Gómez González, Aitor. “Communicative Methodology: Working Together With the Roma Community for Improving Their Lives.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 467–480. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Greenhalgh, Trisha, and Ama de-Graft Aikins. “Qualitative Inquiry and Public Health Science: Case Studies From the COVID-19 Pandemic.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 501–518. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Haynes, Chayla, Saran Stewart, and Lori D. Patton. “Intersectionality Methodology: A Qualitative Research Imperative for Black Women’s Lives.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 153–166. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Hayot, Eric. The Elements of Academic Style: Writing for the Humanities. New York: Columbia University Press, 2014.
Hein, Serge F. “Agential Realism, Intra-Action, and Diffractive Methodology.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 293–306. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Herman, David, ed. The Cambridge Companion to Narrative. Cambridge: Cambridge University Press, 2007.
Jones, Stacy Holman, and Tony E. Adams. “Autoethnography as Becoming-with.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 421–436. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Koro, Mirka, and Gaile S. Cannella. “Qualitative Inquiry and Posthuman Futures: Justice and Challenging the Human/Nonhuman Life Dichotomy.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 633–646. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Kozinets, Robert V., and Ulrike Gretzel. “Qualitative Social Media Methods: Netnography in the Age of Technocultures.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 403–420. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Kuntz, Aaron M. “Poststructural Engagements.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 273–292. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Leavy, Patricia. Research Design: Quantitative, Qualitative, Mixed Methods, Arts-Based, and Community-Based Participatory Research Approaches. 2nd ed. New York: Guilford Press, 2022.
Lincoln, Yvonna S., Susan A. Lynham, and Egon G. Guba. “Paradigmatic Controversies, Contradictions, and Emerging Confluences, Revisited.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 75–112. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Locke, Lawrence F., Waneen Wyrick Spirduso, and Stephen J. Silverman. Proposals That Work: A Guide for Planning Dissertations and Grant Proposals. 6th ed. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2014.
Lovitts, Barbara E. Making the Implicit Explicit: Creating Performance Expectations for the Dissertation. Sterling, VA: Stylus Publishing, 2007.
Mason, Jennifer. Qualitative Researching. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2017.
Maxwell, Joseph A. A Realist Approach for Qualitative Research. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2012.
Moreira, Claudio, and Marcelo Diversi. “Betweener Autoethnographies: Collaborative Inquiry from the Borderlands.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 481–496. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Nyquist, Jody D., and Barbara J. Woodford. Re-envisioning the Ph.D.: What Concerns Do We Have? Seattle: University of Washington, Center for Instructional Development and Research, 2000.
Nusbaum, Emily A., and Jessica Nina Lester. “Critical Disability Studies and Diverse Bodyminds in Qualitative Inquiry.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 209–222. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Punch, Keith F. Developing Effective Research Proposals. 2nd ed. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2006.
Ragin, Charles C., and Lisa M. Amoroso. Constructing Social Research: The Unity and Diversity of Method. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2018.
Ravitch, Sharon M., and Matthew Riggan. Reason & Rigor: How Conceptual Frameworks Guide Research. 2nd ed. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2016.
Roulston, Kathryn. “Examining the ‘Inside Lives’ of Research Interviews.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 317–332. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Saldaña, Johnny. “Performance Shapes for Qualitative Inquiry.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 437–452. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Semenza, Gregory Colon. Graduate Study for the Twenty-First Century: How to Build an Academic Career in the Humanities. 2nd ed. New York: Palgrave Macmillan, 2010.
Siegesmund, Richard. “The Arts as Research: Nomadic Materiality and Possible Futures.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 453–466. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Silverman, David. Doing Qualitative Research. 6th ed. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2020.
Small, Mario Luis. “How Many Cases Do I Need?: On Science and the Logic of Case Selection in Field-Based Research.” Ethnography 10, no. 1 (2009): 5–38.
Smith, Brett, and Kerry R. McGannon. “Co-production and Impact: Challenges and Opportunities.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 535–548. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Spooner, Marc. “Backsliding Toward Illiberal Democracy and Authoritarianism: Qualitative Inquiry, Academic Freedom, and Technologies of Governance.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 567–598. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Swedberg, Richard. The Art of Social Theory. Princeton, NJ: Princeton University Press, 2014.
Sword, Helen. Stylish Academic Writing. Cambridge, MA: Harvard University Press, 2012.
Torrance, Harry. “Science, Evidence, and the Development of Policy and Practice: Can Qualitative Research Make a Different Contribution?” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 519–534. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Toulmin, Stephen. The Uses of Argument. Updated ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003.
Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Research Papers, Theses, and Dissertations. 9th ed. Chicago: University of Chicago Press, 2018.
Vagle, Mark D., Keitha-Gail Martin-Kerr, Jana LoBello Miller, Bisola Wald, and Hazen Fairbanks. “Critical Post-Intentional Phenomenological Inquiry (CRIT-PIP): Why It Matters and What It Can Do.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 223–240. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.
Windchief, Sweeney, Timothy San Pedro, and Margaret Kovach. “Why We Do Indigenous Methodologies: Contemplations on Indigenous Protocol, Theory, and Method.” In The SAGE Handbook of Qualitative Research, 6th ed., 241–258. Thousand Oaks, CA: SAGE Publications, 2024.